&flux maakt gebruik van cookies om de bezoekers van onze website de best mogelijke ervaring te bieden en voor het analyseren van bezoekersgedrag waarmee we onze website kunnen verbeteren.

Wietse maakt graag kennis met je!

Wietse Visser

Strateeg Water en Klimaatadaptatie

Wietse is bij &flux strateeg water en klimaatadapatie en werkt vanuit een innerlijke betrokkenheid om zoveel mogelijk betekenis toe te voegen en impact te maken. Bij &flux werkt hij graag aan breed waterbewustzijn om zo opgaves waterinclusiever en daarmee toekomstbestendiger te maken. En dat is volgens hem nodig ook, want het watersysteem bereikt, net als andere systemen, echt haar grenzen. De keuzes die daarop gemaakt moeten worden zijn daarmee vaak stevig en urgent. Wietse zit vol ideeën, is een scherpe gesprekspartner en heeft oog op brede belangen. En helpt daarmee partijen graag in het formuleren van gefundeerde keuzes die de tijd moeten kunnen doorstaan.  

Eerder werkte Wietse bij het waterschap en was daar als senior strateeg verantwoordelijk voor de strategische inzet van de dijkgraaf en advisering van het bestuur en MT op o.a. de rolverbreding ten behoeve van een toekomstbestendig en meer volwassen waterschap. Daarvoor werkte hij bij de provincie (en een tijdje de gemeente) Utrecht aan klimaatadaptatie. Hij zette bij de provincie het programma klimaatadaptatie op en werkt vervolgens bij het programma als aanjager, om te zorgen dat het onderdeel wordt van het denken en doen van alle sectoren. 

Wietse presenteert

quote

‘Water, bodem, het klimaat zijn van iedereen en daarmee van niemand. Het zijn systemen die zich niet aan grenzen van ruimte of van tijd houden en de eigenaarschap-uitdagingen die dat oplevert horen erbij, maar moeten geen excuus zijn om niets te doen’.

Wietse houdt van inhoud maar gelooft nog meer in de kracht van een goed verhaal. Wil je iets bereiken, dan moet je iemand echt willen horen en begrijpen en als het even kan dit onderdeel van een gezamenlijk verhaal maken. Dit is ook wat Wietse zelf in de praktijk brengt, bijvoorbeeld in het product Rainbeer dat hij op de markt bracht of campagnes als Pijpenkappuh, waarbij hij bewoners stimuleert tot het afzagen van regenpijpen en daarmee wijken klimaatadaptief en watervriendelijker maakt. Hij noemt zichzelf regenwaterproof, natuurzwemmer, klimaatadapteut en is daarnaast zwaar francofiel.